Általános szerződési feltételek

Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

I. Fejezet

Az ÁSZF hatálya:

A Webáruház fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosítsa. Az ÁSZF módosítása a közzétételkor lép hatályba.

II. Fejezet

1. A Webáruház üzemeltetőjére vonatkozó adatok:

 Cégnév:    Pap-Tech Fémipari, Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

 Cég rövidített elnevezése: Pap-Tech Kft.

 Cég székhelye:   2531 Tokod, Széchenyi István utca 63.

 Cég adószáma:   14843527-2-11

 Cégjegyzék száma:  11-09-015682

 Szerződés nyelve:  magyar

 Elektronikus elérhetőség: info@paphidraulika.hu

 Telefonos elérhetőség:  +36 30 655 7747

 Bankszámla száma: OTP Bank Nyrt. 11740054-24059541

2. A tárhelyszolgáltatóra vonatkozó adatok:

Cégnév: WEB-SERVER Informatikai Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Cég rövidített elnevezése: WEB-SERVER Kft.

Cég székhelye: 4025 Debrecen, Pásti utca 2. 1. em./5.

Cég adószáma 13498454-2-09

Cégjegyzék száma: 09-09-011599

Elektronikus elérhetőség: info@web-server.hu

Telefonos elérhetősége: +36 52 541 346; +36 20 335 1162

Bankszámla száma: OTP Bank Nyrt. 11738008-20248945-00000000

III. Fejezet

A megvásárolható termékek és szolgáltatások köre:

A webáruház terméklistájában megjelenített termékek a weboldalon keresztül, házhoz szállítással rendelhetőek meg.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

IV. Fejezet

1. Rendelési Információk:

A vásárlás és rendelés regisztrációhoz kötött. Regisztráció esetén, a vásárló – magára nézve kötelező erővel – elfogadja az általános szerződési feltételek tartalmát.

A termékekre vonatkozóan, a webáruházban megjelenített árak a csomagolási költséget, valamint a törvényben előírt Általános Forgalmi Adó mértékét tartalmazzák, azonban a házhoz szállítás díját nem.

A szállítási díjakat a webáruház „szállítási információk” menüpontja tartalmazza, amely szállítási információk jelen általános szerződési feltételek elválaszthatatlan részét képezik.

Amennyiben a webáruház üzemeltetője hibás árat tüntet fel az adott termékre vonatkozóan – a tőle elvárható gondosság ellenére – és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy a webáruház üzemeltetője nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló nem kíván élni a felajánlott lehetőséggel, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

A vásárló a webáruházban termékkategóriák szerint böngészhet, a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy adott termék árát, illetve egyéb paramétereit. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy a webáruház üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon, e-mail címen, valamint a honlapon rögzített „kapcsolat-űrlap” segítségével szíveskedjen felvenni a kapcsolatot a webáruház üzemeltetőjével.

2. Megrendelések feldolgozása:

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. Az adott munkanapon 12:00 óráig beérkezett rendeléseket az üzemeltető még aznap feldolgozza, a 12:00 óra után beérkezett rendelések feldolgozása a következő munkanapon történik. Rendelés leadására munkanapnak nem minősülő napokon is van lehetőség, ebben az esetben a rendelés feldolgozása a soron következő munkanapon történik.

Webáruházunk minden rendelés esetén e-mailben visszaigazolást küld a megrendelő által megadott címre. A teljesítés a visszaigazolást követően, a szállítási információkban meghatározottak szerint történik.

Webáruházunk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők beszállító általi, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

3. A rendelés menete:

 3.1. A kiválasztott és megvásárolni kívánt terméket a „Kosár” gombra való kattintással helyezze a kosárba, miután kiválasztotta a megfelelő mennyiséget, a „Kosár” gomb feletti növelő, illetve csökkentő gombra kattintva.

3.2. Amennyiben szeretne további terméket vagy termékeket a kosárba helyezni, folytassa a vásárlást. Ha befejezte a vásárlást, ellenőrizze a megvásárolni kívánt terméket (termékeket), azok darabszámát. Ezt úgy teheti meg, hogy a jobb felső sarokban lévő – az összes megrendelni kívánt áru darabszámát is feltüntető – „Kosár” ikonra kattintva kiválasztja a „Kosár” és a „Pénztár” opciók közül a „Kosár” opciót. Ez egy összesítést mutat a kiválasztott termékekről, azok egységáráról, mennyiségéről és az adott termékhez tartozó összegről. A vásárló itt még módosíthatja a darabszámot a növelő- és csökkentő gombokkal, illetve törölheti az adott terméket a kosárból az „X” gombra kattintva. A darabszám növelése, illetve csökkentése után mindig kattintson a „Kosár frissítése” gombra. A lap alján egy teljes összefoglaló található a rendelés teljes összegéről, külön feltüntetve a kiszállítási díjat.

3.3. A „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával folytassa megrendelését.

3.4. Amennyiben Ön már regisztrált felhasználónk, gépelje be felhasználónevét és jelszavát. Ha Ön már megadta szállítás és számlázási adatait, a regisztráció során saját fiókjában, úgy nem kell ezt még egyszer megtennie. Amennyiben még nem regisztrált, adja meg szállítási és számlázási adatait a rendeléskor.

3.5.  Az adatok megadását követően válassza ki a fizetési módot, majd a lap alján található „általános szerződési feltételeket” szövegrészre kattintva olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket. Az ÁSZF elolvasása után az „Elolvastam és elfogadom az általános szerződési feltételeket” szöveg bal oldalán található négyzetre kattintással fogadja el Webáruházunk Általános Szerződési Feltételeit, majd kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.

3.6. A megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap, amely tartalmazza megrendelése adatait.

4. Regisztráció:

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét. A regisztrációt rendelés nélkül is elvégezheti, a jobb felső sarokban található „Belépés/Regisztráció fülre kattintva. Ekkor csak egy felhasználói nevet és egy e-mail címet kell megadnia. A regisztrációt minden esetben visszaigazolja a rendszer, elektronikus levél formájában, amely visszaigazolás során egy automatikusan generált jelszót küld a felhasználó részére, a rendszerbe való belépéshez. A rendszer által automatikusan generált jelszót a felhasználó bármikor megváltoztathatja egy általa választott más jelszóra. A vevő köteles az általa megadott, vagy a rendszer által generált jelszót és felhasználónevet bizalmasan kezelni. Amennyiben a vevő a fent említett felhasználónév-jelszó párost nem kezeli bizalmasan és ennek következtében egyedi azonosítója jogosulatlan harmadik személy birtokába kerül, az ebből származó károkért, illetve hátrányokért a webáruház üzemeltetője felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az Üzemeltető a részükre technikai jellegű üzenetet küldjön. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

5. A megrendelt termék ára, fizetési lehetőségek és a házhoz szállítás díjának fizetési módja:

5.1. A megrendelt termék kifizetésének módozatai:

– Közvetlen banki átutalással történő teljesítés: amennyiben már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket. (bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok közt is megtalálja)

– Bankkártyával történő fizetés Simplepay-en keresztül, az ÁSZF elfogadásával a következőket is elfogadja:

Tudomásul veszem, hogy a(z) Pap-Tech Fémipari, Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (2531 Tokod, Széchenyi István utca 63.) adatkezelő által a(z) https://paphidraulika.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, email cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff /

A Simple Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.

A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a Simple egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a Simple felületén intézhetik fizetésüket.A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a Simple tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.

MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?

  1. A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a Simple fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
  2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
  3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
  4. A fizetéseredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint a Simple rendszere visszairányítja a webáruház oldalára.

Bővebb információ: https://simplepay.hu/vasarlo-aff

– Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott GLS General Logistics System Hungary Csomag-Logisztikai Kft. futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.

A visszaigazoló levél tartalmazza a fizetendő „Végösszeget”, amely a „Részösszegekből”, vagyis a termék vagy termékek Általános Forgalmi Adóval kiegészített árából és a „Szállítási díjból” tevődik össze. Ezen tételek külön-külön is fel vannak tüntetve a visszaigazoló levélben. A visszaigazoló levél ezen felül tartalmazza a megrendelés összesítőjét, a megrendelés azonosítóját és a felhasználó által kiválasztott fizetési módot. A kiszállítási díj súly alapján kerül kiszámításra.

5.2. Házhoz szállítás díjszabása:

CSOMAGSÚLY FUVARDÍJ / CSOMAG (Ft)
0 – 2 kg 3000 Ft
2,1 – 3 kg 3200 Ft
3,1 – 5 kg 3400 Ft
5,1 – 10 kg 3800 Ft
10,1 – 15 kg 4000 Ft
15,1 – 20 kg 4200 Ft
20,1 – 25 kg 4400 Ft
25,1 – 30 kg 4600 Ft
30,1 – 40 kg 5000 Ft

 

5.3. Termékárak: A feltüntetett vételár (üzembe helyezés nélkül, csomagolásban történő átadással értendő) mindig bruttó ár, amely az Általános Forgalmi Adót (ÁFA-t) tartalmazza és magyar forintban értendő (a feltűntetett árak ÁFA-val növelt eladási, illetve egységárak). A vételár a szállítási költséget nem tartalmazza.

Az árváltozás jogát fenntartjuk.

6. Szállítási határidő:

A raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, 1-2 hét.

7. Szállítási információk:

Webáruházunk által kapott megrendeléseket kizárólag a GLS General Logistics System Hungary Csomag-Logisztikai Kft. futárszolgálat munkatársai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08:00-17:00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és szállítási díjának, valamint az utánvételi díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt terméket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak.

A webáruház működésével, megrendelési- és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken keresse munkatársainkat!

Szállítással kapcsolatos további információkat a webáruház „szállítási információk” menüpontja alatt talál, mely szállítási információk jelen Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan részét képezik.

V. fejezet

1. Elállás joga:

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet szabályozása értelmében, jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a terméket a csomagolás eredeti állapotának visszaállításával. Ezen felül a fogyasztó a szerződéstől való elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség.

2. Jótállás:

A webáruház a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően biztosít jótállást a termékeire – kivéve, ha a gyártó ennél rövidebb vagy hosszabb idejű garanciával hozza forgalomba a terméket Magyarországon. A jótállási igény teljesítése egyedi elbírálás alapján és csak a termék rendeltetésszerű használata, illetve beszerelése esetén lehetséges, a vásárlást és – szükség esetén – a beszerelést igazoló bizonylat felmutatása esetén. Jótállás teljesítése esetén a fogyasztó javítást, illetve cserét követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a webáruház számára a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

3.  Termékszavatosság:

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:168. § alapján a fogyasztó által vásárolt termék hibája esetén, a fogyasztó követelheti az üzemeltetőtől, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Az üzemeltető mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége során forgalmazta

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta

VI. Fejezet

Tulajdonjog fenntartása:

A termék a webáruház tulajdonában marad mindaddig, amíg a fogyasztó az összes fizetési kötelezettségének nem tesz teljes mértékben eleget. Ez idő alatt a vevő nem engedheti át a terméket harmadik félnek és nem veszélyeztetheti más egyéb módon az üzemeltető tulajdonát.

VII. Fejezet

Távszerződés:

A szerződés tárgya a webáruházban található valamennyi árucikk. A megrendelés kitöltésével és elküldésével és annak az e-mail által történő visszaigazolásával a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szerint távollévők közötti szerződés jön létre az alábbi feltételekkel:

– Az üzemeltető köteles utánvéttel vagy kiszállítás útján a fogyasztó által a megrendelőlapon kiválasztott terméket az ott megjelölt szállítási címre – számlával ellátva – eljuttatni.

– A fogyasztó köteles a termék árát és egyéb járulékos költségeit az általa megjelölt módon az üzemeltető részére megfizetni

– Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy az üzemeltető köteles haladéktalanul – a fogyasztó által megadott elérhetőségek valamelyikén – felvenni a kapcsolatot a fogyasztóval a továbbiak egyeztetése érdekében.

VIII. Fejezet

Panaszok intézése:

Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az üzemeltető adatai között megjelölt helyen és a panaszt az 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről szerint, a felvétel napjától számított öt évig az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgálja és arra érdemi választ kell hogy adjon. Amennyiben a panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia.

Az üzemeltetővel kötött szerződésből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

IX. Fejezet

Adatkezelés:

Az üzemeltető a webáruház használata során a rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan, a hatályos jogszabályok figyelembevételével és betartásával kezeli. Az erről szóló részletes tájékoztató a honlap „Adatvédelem” menüpontja alatt érhető el, amely tájékoztató jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi.

X. Fejezet

Egyéb rendelkezések:

Jelen ÁSZF elfogadásával a szerződő felek kinyilvánítják egymás felé, azt a kölcsönös szándékukat, hogy a teljesítés minden szakaszában és az után is a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően járnak el egymással szemben.

 

 

SZÁLLÍTÁSI INFORMÁCIÓK

1. Szállítással kapcsolatos információk:

Webáruházunk által kapott megrendeléseket kizárólag a GLS General Logistics System Hungary Csomag-Logisztikai Kft. futárszolgálat munkatársai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08:00-17:00 óra között.

2. Szállítási határidő:

A raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, 1-2 hét.

3. Szállítási díjszabás:

CSOMAGSÚLY FUVARDÍJ / CSOMAG (Ft)
0 – 2 kg 2400 Ft
2,1 – 3 kg 3000 Ft
3,1 – 5 kg 3200 Ft
5,1 – 10 kg 3400 Ft
10,1 – 15 kg 3600 Ft
15,1 – 20 kg 3800 Ft
20,1 – 25 kg 4000 Ft
25,1 – 30 kg 4200 Ft
30,1 – 40 kg 4400 Ft

 

4. Kézbesítés:

Kézbesítéskor a gondosan becsomagolt és jól olvashatóan megcímzett csomagot a kiszállító gépkocsivezető adja át a vevőnek. A vevő a személyes kézbesítés érdekében köteles biztosítani a címhely könnyű és biztonságos megközelítését. Amennyiben a vevő ezen kötelezettségének nem tesz eleget, továbbá amennyiben a személyes kézbesítés veszélyeztetné a kézbesítést végző futár testi épségét és vagyonbiztonságát, úgy a kézbesítő a küldeményt a címben megjelölt hely helyett, kézbesítési ponton kézbesíti, melyről a vevőt tájékoztatja. A kézbesítő a kézbesítéskor 10 perc időtartamot meghaladóan nem várakoztatható. 10 percet meghaladó várakoztatás esetén a kézbesítés megszakítható.

A csomagok kiadása a címzett, vagy más olyan (14. életévét betöltött) személy aláírása ellenében történik, akiről a körülmények alapján feltételezhető, hogy jogosult a csomag, vagy csomagok átvételére. Ide sorolandók mindenekelőtt a címzett, a címzett helyiségeiben jelen lévő személyek, a címhelyen lévő ingatlan tulajdonosa, vagy a címzett szállásadója és az érvényes meghatalmazással rendelkezők. A kézbesítést végző futárszolgálat munkatársai nem vizsgálják, hogy a címhelyen van-e más, ugyanolyan nevű természetes személy, aki a csomagra igényt tarthat.

A kézbesítést a fentiekben megjelölt lehetséges átvevők aláírásukkal elektronikus úton hitelesítik, vagy annak hiányában a futárszolgálat és partnerei által kiállított nyomtatványon kerül sor a kézbesítés igazoltatására. A kézbesítő az aláírás mellett kéri az átvevő nevének megadását, amit a kézi szkennerben tárolt adatok mellé berögzít, így az átvevő neve a telefonos vagy elektronikus csomaginformációról előkereshető. Az írni nem tudó, vagy az írásban akadályozott személy részére a futárszolgálat nagykorú, cselekvőképes tanú jelenlétében kézbesít. A tanú a kézbesítési okiraton saját nevét írja alá.

5. Káresemények:

A csomag, csomagolás látható sérülése esetén a futárszolgálat kiszolgáltatáskor tartalmi vizsgálatra is lehetőséget ad és annak eredményét a kárrendezés érdekében az átvevővel közösen felvett „kárjegyzőkönyvben” rögzíti.

A kár fogalmára és a kártérítés módjára vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv szerződésen kívül okozott károkra vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

Kárigényt a vevő akkor érvényesíthet, ha a csomagot részére, vagy egyéb jogosult átvevő részére kézbesítették és a csomag tulajdonjoga a vevőre átszállt, vagy a vevő igazolja, hogy (I) a feladó írásban engedményezte rá ezt a jogát. A futárszolgálat igazolásként köteles elfogadni a távollévők között kötött szerződésről a vállalkozás által a jogszabály alapján részére, mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó visszaigazolást és a csomaghoz nem kapcsolódik a vevő által a kézbesítéskor még megfizetendő további díj

Jogos kárigény fedett sérülés esetén akkor keletkezik, ha részleges elveszés vagy megsérülés esetében a kézbesítést követő 3 munkanapon belül a kárigényt írásban bejelentik és a kár bizonyíthatóan a futárszolgálatnak felróható okból keletkezett. Ezen határidő elmulasztása jogvesztő.

X